יול 06

כללי זהירות ובטיחות בעבודה

מקום עבודה שנמצאים בו עובדים, לקוחות, מבקרים או אפילו עוברי אורח חייב להיות מקום בטוח ונטול סיכונים או מפגעים.

לשם כך בכל מקום עבודה יש אדם המאייש תפקיד של ממונה בטיחות בעבודה ומלבד וידוא שהמקום אכן בטוח לחלוטין עבור כל מי שנמצא בו – יש לו תפקיד מהותי נוסף והוא קביעה ופרסום נהלי התנהגות והתנהלות בעת חירום, ביצוע הדרכות לעובדים בנוגע לדרך הפעולה בעת שריפה או רעידת אדמה ותלייה של מפות פינוי בכל קומה ובסמיכות לכל משרד על מנת שכל הנוכחים יידעו בדיוק לאן עליהם ללכת בעת הצורך.

הנושא של בטיחות בעבודה או זהירות בעבודה הוא נושא שאין להקל בו ראש מפני שכאשר מקפידים על כללי התנהגות נאותים וביצוע פעולות באופן נכון בשעת חירום אין ספק שיש בזה כדי למנוע אפילו מצב של סכנת חיים.

מי שאמון על התחום של בטיחות בעבודה הוא הכתובת המתאימה לכל שאלה, בירור או בקשת מידע בנוגע להתנהגות בזמן חירום, כיבוי שריפות, יציאה מסודרת בעת איום על הנוכחים או הפנייה אל מרחבים מוגנים במקרה של התקפה. בזכות אדם זה יידעו העובדים בדיוק לאן עליהם ללכת ולאן צריך לפנות.

בטיחות בעבודה

מה כולל נושא של בטיחות?

כאמור, כל נושא, שאלה או מידע הקשור בווידוא ביטחונם של העובדים והנוכחים במקום קשור ישירות לתחום זה. בכל מקום עבודה מפורסמים כללי זהירות ובטיחות, מה מותר או אסור לעשות כדי לשמור על סביבה בטוחה ככל האפשר.

למשל, פינוי מעברים ומסדרונות, הרחקת חפצים העלולים להוות מפגעים בסביבת העבודה (קופסאות קרטון  ציוד משרדי ללא שימוש), שמירה על דרכי מילוט פנויות לכיוון גרמי מדרגות חירום, פרסום נהלי ההתנהגות ועוד.

כאשר מוודאים באמצעות תרגילים ובדיקות פתע שכל העובדים, עד האחרון שבהם מכירים את הנושא של בטיחות בעבודהויודעים מה לעשות ומתי, אין ספק שמקום העבודה יהיה בטוח עבור כל מי שנמצא בו. במקרה חירום לא יהיה צורך לנחש מה אומרות ההנחיות אלא הן תהיינה ברורות לגמרי.

כתיבת תגובה

Your email address will not be published.